اگر کمی جستوجو کنید یا حتی مثل یکی از دوستان ما بهجای گوگل به سراغ ChatGPT بروید، نکات، اصول و چکلیست طراحی لندینگ پیج تاثیرگذار و قانعکننده را پیدا میکنید؛ ولی امروز میخواهم در این یادداشت، ۵ نکته را بگویم که کمتر به آن اشاره و توجه میشود.
چون به آنها اشاره نمیشود، به این معنا نیست که اهمیت ندارند! بلکه پیادهکردن آنها نرخ تبدیل لندینگ را حسابی تکان میدهد.
اول از همه: ۱ درصد بزرگتر از ۹۹ درصد است!
۵ میلیارد آدم از اینترنت استفاده میکنند؛ ولی هیچ شرکتی ۵ میلیارد مشتری ندارد!
بله، همه تلاش میکنیم تعداد مشتریان خودمان را بالا ببریم؛ ولی تلاش برای رسیدن به همه در نهایت به هیچ ختم میشود.
هرچیزی که میفروشید، زندگی مردم را راحتتر، مطلوبتر و لذتبخشتر میکند. شما میتوانید خدمات بازاریابی، یک جفت کفش، رمان عاشقانه، کباب و حتی یک رژیم غذایی برای کاهش وزن بفروشید؛ در آخر، زندگی مشتری لذتبخشتر میشود.
پس بیاییم در تمام صفحههای فرود بنویسیم: ما زندگی شما را لذتبخشتر میکنیم!
با اینکه همه همین را میخواهند، کسی به این جمله توجه نمیکند و میرود سراغ صفحهٔ فرود بعدی! شما فیلتری برای حذف ۹۹ درصد افراد نیاز دارید؛ در آخر ۱ درصدی بماند که شما برای آنها فعالیت میکنید.
وقتی پیشنهادتان را برای همان ۱ درصد واضح و مشخص کنید، آنها به پیشنهادتان نگاه میکنند و احساس میکنند که برای آنها ساخته شدهاید!
«دیدار» نمونهٔ خوبی است. آنها نه آمدند بنویسند «ما به کسبوکارها کمک میکنیم» و نه به یک عبارت مثل «ما با نرمافزار CRM به کسبوکارها کمک میکنیم» بسنده کردند.
خیلی واضح و مستقیم به کمکی که میکنند، اشاره کردند: افزایش و تسریع فروش.